Besök...

I morgon får jag besök. Min far kommer hit på några dagar, ja vi har inte bestämt hur länge, eller rättare sagt vi hade inte helt bestämt att han skulle komma i morgon ens så jag blev lite tagen på sängen för jag trodde att han hade ändrat sig och skulle komma längre fram istället. Så morgondagen får ägnas åt städning, det stampade jordgolvet ska ut med dammsugaren och jag får nog även ta tag i disk och att damma lite. Hundar dammar, de inte bara hårar utan de dammar ner inne också, massor av lera och damm kommer med in från våra promenader ute på grusväg och i naturen och lägger sig som ett fint ljusgrått damm överallt.

Med sig har far en hund också, min hund egentligen även det men hon bor tillsammans med sin mor hos mina föräldrar. Vovven ska trimmas och badas så hon ser lite bättre ut, ja i alla fall trimmas, ev. badas hon när hon kommer hem igen senare.
Jag trodde att jag skulle få en rätt lugn vecka nu innan jag ska åka till Gotland nästa vecka men så blev det nu inte och min planering får göras om en del men det löser sig det med, det brukar det alltid göra.

Jag har alltid en lista på saker som ska göras när min far kommer, han vill inte vara sysslolös och är händig och bra på mycket, listan ligger färdig och väntar redan. Men det gäller att hänga med i svängarna för han kan dra iväg och göra mer än vad som står på listan utan att fråga ibland och det gillar inte jag, jag vill ha koll på vad som görs hos mig men han tycker ju att jag är hans dotter och han vet ju vad som är bäst att göra. Tänk att man aldrig blir riktigt vuxen i sina föräldrars sällskap... Men annars har jag ett väldigt bra förhållande till båda mina föräldrar, vi är för det mesta goda vänner, ibland skär det sig men det skyller jag på att vi är så pass lika och då kan det bli så. Som tur är blåser det över rätt fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0