Dejtingsajter...

Det finns det en del på nätet. Några bättre och en hel del mindre bra eller rent av dåliga.
Tills för bara några dagar sen så fanns det en sajt som var rätt okej, ja rent av rätt rolig ibland. E-kontakt heter den. Det som gjorde hela sajten var ju bloggen, den bloggen har finnits i två år, man kunde skriva ganska fritt i bloggen utan att bli censurerad, i alla fall för det mesta. Bloggen fungerade som ett kontaktnät på hela sajten, man fick kontakt med både damer och herrar i olika åldrar utan att det blev jobbigt. Man fick insyn i mångas vardag och det utvecklades en hel del vänskap genom bloggarna. Jag har fått flera bloggvänner den vägen, mest kvinnliga och det är otroligt trevligt.

Men härom dagen så klickade man sig in på sajten och allt, ja precis ALLT var förändrat. Framför allt så var bloggen borta... bloggen som varit navet på sajten, träffpunkten, dagens trevliga stund vid datorn och kontaktnätet för ett antal bloggträffar runt om i landet. Inte nog med att bloggen är borta, alla inlägg som man skrivit är också borta, trots upprepade frågor om mina inlägg går att få tag på så får jag bara svaret: - Det är problem men vi jobbar på att fixa det. För mig låter det som en omskrivning, en omskrivning av att vi har lagt ner bloggen... Kan det verkligen vara så illa? Jag tror det. Det mesta av mina inlägg finns sparade men inte den senaste månaden, hade jag fått en förvarning om vilket datum som nya sidan skulle lanseras så hade jag sett till att spara de senaste inläggen också men... det kom aldrig någon förvarning.

Att behandla sina betalande medlemmar och abonnenter så otroligt respektlöst är helt ofattbart. En tjänst som man har betalt för och valt för att den ser ut som den gör, förändras över en natt till något helt annat, utan förvarning. E-kontakt kan förvänta sig mycket kritik och dålig reklam för sitt tilltag, vi är många, många som är missnöjda. Men kanske var just det meningen nu när de har reklam på TV, de kanske vill byta ut hela sin medlemslista och skapa en helt ny efter den nya sidan, vad vet jag.

Min kära bloggvän Myrna myntade idag en slogan för E-kontakt som jag nu lånar:
Nonchalera, censurera, skit i att informera men ta jävligt bra betalt!!

Botten är nådd, i alla fall för E-kontakt!!!

Kommentarer
Postat av: Myrna

Jag lånar så gärna ut :-)....Bloggar har blivit nutidens nya maktfaktor så jag hoppas det sprids!!!

Kram/U

2010-04-11 @ 00:57:21
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja... det finns inga ord... "problemen" med bloggen blev för stora för ek att hantera för det blev för många som skrev för öppet om vad de tycker om sajten. Bloggen finns i en databas som säkert har säkerhetskopior. Så bara viljan finns kan de plockas fram snabbt och enkelt. Nu blir det nog bara de sexhungrande jägare kvar på sajten och det är ju seriöst värre... Som man bäddar får man ligga... Kollade runt på olika sajter och det finns en konkurrent till ek där jag hittade nästan bara samma människor som jag förut har sett på ek.

2010-04-11 @ 12:43:14
URL: //http://ann-nina.blogspot.com/
Postat av: Colomba

bloggen på ekontakten...jag tror inte de tar bort den helt, de bara funderar på hur de kan ta betalt från dem som vill bara läsa bloggen (innan var det gratis att läsa, och man betalade för att skriva i sin blogg)



för min del, tänker jag göra en anmälan, före eller senare till Konsumentverket, jag tror inte man får göra som de gjorde, ta bort allas bloggar utan varning, no way!!!

2010-07-04 @ 17:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0