"Du får bestämma..."

Det är ett uttryck som inte alltid är så roligt att höra, tycker i alla fall inte jag. Det är oftast ett väldigt lättvindligt sätt att få göra något utan att behöva ta något ansvar för det, tycker jag.
Klart att jag kan bestämma i alla lägen om någon absolut vill det men det blir ju så tråkigt i längden.

Mina vänner använder ofta detta uttryck och jag börjar bli så trött på det. Det kan heta att: -Jag åker gärna med men du får bestämma om vi ska åka... eller: -Jag tar gärna en fika men du får bestämma när... Jag brukar kontra med att jag kan när som helst men får till svar att nej bestäm du.

Men fatta att JAG VILL INTE BESTÄMMA JÄMT!!! Jag lever ensam och bestämmer jämt ändå, kan inte någon någon gång bestämma åt mig också...??

Så ibland frågar jag inte någon om saker utan jag bestämmer mig för att göra det ensam på egen hand eftersom jag ändå ska bestämma. Ja eftersom jag ändå ska bestämma så kan jag lika gärna göra det utan släptåg, det blir enklare så.

Kanske är jag bra på att bestämma, kanske är jag svår att bestämma över... men nej det sistnämnda tror jag inte alls på och jo jag kanske kan tyckas bra på att bestämma men för det vill jag inte bestämma jämt, det blir så tråkigt då...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Också ett sätt att sno lite energi, åka på andras bestäm....För visst är det som du säger, ibland vill man vara släptåg o kanske få nya vyer från någon annan. Kram/u

2010-04-27 @ 10:50:06
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: Wynnja

Visst är det ett sätt att stjäla lite energi och sker det mer ömsesidigt så är det okej men annars blir det bara jobbigt till slut... Bara att få åka med i någon annans bil ibland och slippa köra själv är rätt skönt det med.

2010-04-27 @ 11:51:34
URL: http://wynnja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0