Fucking Åmål...

Ja så har man varit i Åmål igen, inte sker det ofta men ibland så. Marknad idag, vårmarknad och blåsigt var det men solen kom fram till sist fast de lovat regn och snöslask. En trevlig tur med god väninna och hennes barn, kinkiga blev de till sist men det var stört omöjligt att få plats på något fik för lite förtäring så vi åt på grillställe i Årjäng istället när vi kom hem igen.

Jag inhandlade lite avfallspåsar, bakplåtspapper i teflon (mina förra blev kvar vid flytten för snart 4 år sedan) och ett grillgaller i teflon till utegrillen i sommar. Några godisremmar att smaska på blev det också, gäller att hålla blodsockret uppe när man är ute på tur.

Vovvarna hade klarat några timmar själva galant. Vovven med operationssåren mår prima, lite svullet när jag kom hem men det gick ner efter en tur i trädgården när jag räfsade löv och skräp och han nosade av tomten och uthuset.

Kvällen har tillbringats tittande på Millennium, himla bra serie/filmer. Jag har faktiskt inte sett filmerna förut ej heller läst böckerna så det här är spännande.
Nu ska det bli en liten nattmacka och en mugg varm choklad tror jag, sen ska jag nog sova. I morgon ska jag på kalas till väninnan, hennes dotter fyller 6 år så presenterna är införskaffad respektive gjord och inslaget. Det är "vuxenkalas" i morgon, flickans farmor och pappa kommer dit och så jag då för att neutralisera lite. Väninnans dotter vill alltid att jag kommer när hon fyller, roligt att vara omtyckt. Jag är lite som moster åt henne fast vi inte är släkt.

Kommentarer
Postat av: Myrna

Har inte heller läst böckerna eller sett filmen, när man ser Noomi Rapace så förstår man att hon fick en guldbagge...eller var det 2?? Skönt att jycken mår bra :-)

2010-04-18 @ 14:15:21
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: lepracia



Jag har läst böckerna och sett filmerna. Gillar! Har kommit i otakt med serien på TV pga jobb så den följer jag inte.

2010-04-18 @ 20:45:37
URL: http://lepracia.blogg.se/
Postat av: Wynnja

Ja Noomi Rapace är otroligt bra, hon tackade väl nej till att spela Lisbet i den amerikanska Millennium.

2010-04-18 @ 21:45:30
URL: http://wynnja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0