I går...

I går blev det inget skrivet här. Jag hade fullt upp med sommaren som hälsade på för en stund, sol och värme så jag var ute halva dan. Det blev två härliga långpromenader och en hel del finrens gjort i trädgården.
I dag är det april igen som det ska vara, mulet , lite kyligt.

Funderar på att gå på bio i kväll, Alice i Underlandet. Någon som har sett den? Får sällskap i så fall.

Jag har nog åkt på någon infektion som snurrar i kroppen. Ingen förkylning som bryter ut men feber lite då och då, orkeslöshet, energitom, lite yrsel och ont i tandköttet, ja hur underligt det än låter, inga blåsor i munnen men ont i tandköttet och dessutom spökar min rotfyllda tand vilket den kan göra när jag är sjuk. I början av våra promenader är jag rätt orkeslös men det brukar ge sig efter en stund. Annars har jag drabbats av allergi på gamla dar men då borde ögon och näsa vara mer påverkade. Jaja, nog om elände.

Nu vill jag ha fint väder så jag kan ligga på knä ute i den spirande grönskan och rensa bort vintern. Har ett par riktigt stora ruggar med iris och de ser ju alltid bedrövliga ut nu på våren. All gammal grönska i dem ligger som ett brunt trist täcke över det nya som börjar titta upp. Man får rensa försiktigt, om man inte väljer att ha handskar förstås, men jag föredrar att hålla på utan handskar och då får man vara försiktig annars skär man sig lätt på de gamla bladen eller får stickor i fingrarna som är omöjliga att få ur. Men snacka om att det blir fint sen när det är klart och de små nya gröna bladen börjar titta upp ordentligt.

När jag satt ute i dag under syrenen och rensade så kom det titt som tätt någon liten fågel och synade mig. De kommer helt nära och sitter en stund med huvudet på sned och funderar över vad det är för underlig figur som sitter där i mossan. Bara ett par meter ifrån, nyfikna och undrande, eller så funderar de på var det är för elefant som stör i deras nya revir...

Nu blir det frukost innan jag tar mig för mer...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Hmm, tack för varningen om Irisen...Hade jag ingen aning om...Ska snart flytta min. Trädgårdsvädret har jag idag :-) Kram/U

2010-04-25 @ 14:07:05
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0