Nyopererad...

Igår var vi i Karlstad jag och Uffe, ja Uffe är alltså äldsta vovven, han döpte sig själv en vecka gammal för snart 8 år sen, lyfte man upp honom ur valplådan så grymtade han just: -Uff, uff... och la sig tillrätta, det fick bli Uffe... Uffe hade operation inbokad på djursjukhuset, en fettknöl som satt lite i vägen samt en gammal rest efter ett litet, litet navelbråck som kunde tas på samma gång. Lite orolig är man ju när man lämnar in goa vovven och går därifrån med tomt koppel i handen. Väntan blev lång, hela förmiddagen och hela eftermiddagen innan klockan äntligen blev halv fem och jag fick hämta skrutten, ja för han var verkligen skruttig. In på mottagningen på förmiddagen skuttade han glatt in, hälsade och pratade med alla, LYCKLIG! Ut på eftermiddagen med en min som mest sa Ta mig härifrån NUU!
Allt hade gått bra och några tusenlappar fattigare åkte vi äntligen hem. Kvällen ägnade Uffe åt att sova, trött, trött men så är det efter sövning och lugnande medel.

Min dag i Karlstad var annars riktigt bra, shoppade loss nödvändigheter som ett par nya "walkingskor", ja idag är det ju inte gympadojjor man köper nej fint ska det vara, de var ordentligt luftdämpade i sulan så man studsade nästan fram, ska vara bra för knäna så det får vi väl tro på. Ser ni någon som studsar fram som en känguru i skogarna väster om Årjäng framöver så är det bara jag som är ute och "går"...
Hittade också en ärtgrön vattenkokare, liten och smidig på endast 0,5 liter, lagom när man är ensam och inte behöver värma en liter varje gång, nu åker den gamla ut, den ser rent bedrövlig ut. Försöker faktisk hålla mig till: en nya sak in - en gammal sak ut, det är så lätt att samla på sig saker. Jag är expert på att samla "bra att ha" men har ont om plats och försöker rensa och begränsa mig.
Lite smått och gott på Biltema blev det också, bokstöd, pennor, tejp.
En tur till Solareturen gjorde jag med, hittade inte så mycket, hade hoppats på lite gamla billiga trasmattor men där var det rensat, en bok av Kerstin Ekman blev det för 5 kr, den var i hyfsat skick, inte ny men hel.
Jag var på ett kombinerat besök hos min sjukgymnast och kiropraktor, två till priset av en, inte så dumt. Där blev det inköp av "gym ball", nu ska jag göra balansövningar på bollen varje dag för att stärka ryggslutet och förhoppningsvis bli riktigt bra i rygg och ben, kul övningar var det i alla fall.

Idag är gammelman sig riktigt lik, klart irriterad över sina två operationssår men tratten sitter på plats och han ger upp direkt för han vet att det inte lönar sig. Nu ska han vara i hyfsad vila och stillhet i 10 dgr, korta promenader i koppel så såren får läka som de ska. Stygn behöver inte tas för han är sydd med tråd som försvinner men det brukar titta fram någon knut eller två som får klippas bort någon månad framåt men det fixar vi själva. Skönt att det är gjort i alla fall och nu hoppas vi att det inte blir fler veterinärbesök, det var drygt 6 år sen senaste besöket för Uffe, han har varit en frisk hund genom livet.

Idag har jag bokat och betalt resan till Gotland i maj, det blir en trevlig tur med min mor och ett par hundar. Nu ska vi bara ha tag på en stuga också men det ska inte vara omöjligt.

Kommentarer
Postat av: Myrna

Låter som en välfylld dag! Själv kom jag hem med ett par jeans á 30 spänn, ja åsså nåt annat L...

Välkommen till Gotland :-)

2010-04-16 @ 16:13:33
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0