Regn, regn, regn...

Usch och fy så tråkigt väder. Allt blir till lera ute, hundarna drar in lort i nystädat hus. Jag vill vara ute nu, huvudstupa i rabatten, få lite ordning på det lilla som jag har men nä, vädergudarna säger annat.

Sällskap har jag i alla fall, av min far och just nu 5 hundar. Har fått min nya kökslampa med tre spottar uppsatt idag, vilken skillnad det blev mot en ensam kal glödlampa, härligt. Mitt trasiga element från i vintras fungerar också efter faderns pill på kablarna, han hittade inget fel egentligen men petade lite och vips så fungerar det som det ska, troligtvis en kabel som inte var riktigt på plats.

En tjusig mixer har jag fått också, lika grön och fin som min nya vattenkokare så till sommaren ska det bli smoothies och annat gott, kanske lite kalla soppor, någon milkshake.

Vi har också hunnit med en tur in till metropolen Årjäng, ett besök på tippen med lite skräp och några inköp i affären. Nu ser det bättre ut både inne och ute, skönt att få bort det samlade skräpet.

Nu ska vovvarna få mat och sen blir det fika vid TV:n lite senare.

Kommentarer
Postat av: Myrna

Visst är det skönt när man får hjälp, man får lite ny energi på kuppen. Låter härligt Kram/U

2010-04-29 @ 11:08:43
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0