Sol, sol, sol... och heligt förbannad...

Härligt soligt väder. Varmt och skönt. Härlig tur med hundarna som nu ligger på trappen och solar.

Idag på vår förmiddagsrunda så såg jag sädesärlan, den har nog redan kommit i helgen men jag har inte sett den förrän idag. Det om något är ett riktigt tydligt vårtecken.

Annars har jag haft ett trevligt samtal med min far. Han ska komma hit och hjälpa mig med lite saker inför lite renovering av ett rum. Ibland är han inte alltid så positiv till mina idéer men idag verkade allt gå hem och det känns bra, då får jag hjälp med det jag behöver, jätteskön att han finns och kan fixa. Men det var på håret för några år sedan då han fick en hjärtinfarkt, lite drygt 60 år gammal. Jag hoppas att jag får ha både honom och min mor kvar många år till. de är en stor hjälp och ett gott sällskap, vi har alltid så trevligt tillsammans, önskar bara att vi bodde närmare varandra.

Blev riktigt förbannad idag på ett mejl jag fick. En person hade lovat att fixa en hundaktivitet till mig, han lovade det redan i februari. Förra veckan hörde jag av mig till personen och frågade hur långt de kommit och om de bestämt datum än. Fick då reda på att han glömt bort det hela men de skulle ordna det. Fick idag ett mejl om att de inte kan ordna detta alls och ställde in sitt engagemang i det hela. Så nu sitter jag här med en förväntansfull grupp hundägare som inte kommer att få tillfälle till denna aktivitet som de längtat efter, om jag inte lyckas engagera några nya människor i detta vilket inte är så lätt när det bara är en månad kvar.

Jag blir så besviken på folk som gör så här. Säg nej direkt istället så kan man fixa med andra i tid. Kunde jag göra detta på egen hand så skulle jag göra det men det här är ett av de få tillfällen som jag behöver hjälp av andra som har en viss utbildning inom området, jag får inte göra det själv helt enkelt och så blir man skyfflad åt sidan och sviken. Det är heller inte första gången tyvärr men jag vill ju tro bättre om folk men tilltron blir ju inte bättre av att man alltid måste fixa backup.

Nej fy f*n vad besviken jag är!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0