Vilken känsla...

Att stå ute i trädgården, höra ormvråkens klagande skri, se hur den kommer flygandes strax över huvudet i höjd med kastanjens högsta grenar för att komma upp i vind och segla vidare på uppvindarna... Jag kunde nästan räkna vingpennorna och såg att det saknades ett par pennor mitt i ena vingen.

Jag vet inte varför men jag har en förmåga att dra till mig fåglar, av alla sorter, små som stora, rovfåglar och andra fåglar. Fåglar är fascinerande, seglar så obekymrat där uppe i skyn eller spatserar runt på gräsmattan sökande efter något gott. Eller när talgoxarna kommer på besök inne för att plocka hundhår till bobygge och är helt orädda. Eller korpen som svarar när man kallar på den i skogen. Det är spännande!!

Korpen i vintras...


Nu ska jag ta en dusch och sen åka in till den stora metropolen Årjäng för att få på nya sommarhjul på bilen. Blir bra att få det gjort nu.
Blir lite nödvändiga inköp också som toapapper på ÖoB, lite kylskåpsutfyllnad och lämna in ett returpaket med kängor som var för små, ska byta till en större storlek och det hoppas jag blir bra.

Kommentarer
Postat av: Myrna

Fåglar är maffiga, särskilt "kroknäbbarna", hade en uppvisning av sparvhök idag, missade bytet den stackarn.....

2010-04-13 @ 19:16:05
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0