Dejt... Gotland

Nu är jag hemma igen sedan ett dygn tillbaka.
Besöket på Gotland innehöll både regn, storm och dejt, eller rättare sagt kompisdejt för jag har inte kommit ut ur garderoben och har nog ingen garderob att komma ut ur heller. Men god mat, dejt för vovvarna inkl. promenad och massor av lek, en härlig söndag eftermiddag och kväll, tack!! Jordärtskockorna ska sättas så fort regnet slutat komma ner från skyn, ska bli intressant att se om det blir något sen.
Lite sol såg vi faktiskt på torsdagen då vi kom till ön annars har vädret inte varit med oss men det hindrar inte friluftsmänniskor, storm vid Grogarnsberget är en härlig upplevelse, tycker jag men fråga inte min mor... Är mer urblåst än vanligt kan jag säga men det var en annorlunda upplevelse, hellre blåst än regn. Vi har under fyra dagar rest kors och tvärs flera gånger om över ön, tittat på och fotat Torsburgen och dess brända skog omkring, Folhammars raukar, Ljugarns små bygator, Djaupvik där jag var som barn, Lärbro där vännen H bor, många prmenader på den steniga stranden i Lickerhamn där vi bodde, sett det blå havet av blåsippor (som var både blå, lila, rosaröda och helt vita), fotat andra sippor och orkidéer, sett urgamla bosättningar och gravhögar och förundrats över den annorlunda naturen. Ett besök på Gotland rekommenderas men nästa gång blir det några veckor senare så det hunnit bli lite mer grönt.

Några foton från ön i Östersjön:

Lickerhamn i kvällsol


Blåsippor


Vita blåsippor


Tre olika färger på blåsippor


Torsburgens brända skog med fornborgen i bakgrunden


Storm vid Grogarn


Raukgubbe vid Folhammar


Vattenfall vid Jungfrun


Fotoskicklighet vid vattenfallet


Tack o hej, leverpastej!!!

Kommentarer
Postat av: Myrna

Vilka fina bilder!! Jungfrun, är nåt jag missat. Hoppas vi kan bjuda på bättre väder nästa gång...

2010-05-13 @ 18:08:38
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0