Dejtingträsket... Arbetsförmedlingen... Livet...

Detta med nätdejting, eller dejtingsajter, det är en energibov. Tar tid men ger ingenting. Samma människor som valsar runt, månad efter månad. Nu dyker personer upp igen som man tom haft förhållande med för X antal år sedan efter skilsmässan. Dax att dra ner på datoranvändandet och gå ut i verkligheten, ta hand om sig själv, känner att jag har börjat förfalla, fast det ÄR inte roligt med blöta och regn... Men nu är det dax för något mer energigivande, energikick fick jag även på Gotland även om inte allt gick som man ville.

Fick ett brev härom dan, Arbetsförmedlingen, jag ska få gå på jobbsökaraktivitet i två timmar nästa vecka, gud vad kul.... eller näää inte direkt... Senast jag var på ett uppföljningsmöte så frågade Af-tanten om jag inte skulle träffa en jobbcoach... Eehh, sa jag... men det har jag ju gjort... Jaså har du redan gjort det... Det minsta man kan begära är väl att de läser igenom vad som skrivits under de få besök man varit där, är inte det en handläggares jobb?? Sen fick jag hem min nya handlingsplan som jag skulle läsa och godkänna att det var det vi sa... Tror inte att en bokstav var rätt men det spelar ju ändå ingen roll så jag bara godtog den.
Jag har träffat min handläggare en gång under snart ett år, och en gång så var hon ledig när jag kom på vårt besök, de hade glömt meddela mig så jag fick träffa en annan dam som mest undrade om jag inte skulle sälja hundarna så jag kunde flytta till lägenhet... Jo det är sant, så går det till!!
Senaste besöket blev jag i princip utslängd ifrån, det tog för lång tid, hon hade inte bokat mig så länge så jag fick gå så hon hann skriva in anteckningarna om mig som uppenbarligen ändå inte blev rätt, nästa besökare väntade utanför... Jo så går det till och jag blev uppmanad att skaffa praktikplats, frågade på 6 ställen och fick nej eller njae på alla, tjohoo vad bra det går.

Nu ska jag sätta fart på tvättmaskinen och snabeldraken, måste köra lite mer med den nya, den verkar funka bra i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Myrna

Jaa, verkligheten är inte så dum...om man håller sig ifrån Af L Kul att du fick en kick av öbesöket... Välkommen åter ;) o kram/U

2010-05-13 @ 17:57:11
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0