Ensam igen...

Nu har fadern och lilla vovven åkt hem igen. En hel massa har blivit gjort, tänk så mycket trevligare det är när man är två. Nu är vinterhjulen undanlagda, jag har fått en ny del till en tröskel, en skarvbit till en dörrpost, gräsklipparen servad och lite nya delar till den, kökslampan blev perfekt, trevligt middagssällskap i flera dagar och fått hem lite saker att fortsätta med i trädgården.

Nu har vädret slagit om till ösregn och jag som vill vara ute... men det kommer fler dagar.

Härom dagen då jag rensade ur den ena ruggen med iris så hittade jag ett perfekt runt litet musbo, det var så sött. Där har mössen haft det varmt och gott under snön i vinter. Irisen har visst fungerat som matreserv och bobyggningsmaterial men det kan man väl bjuda på så länge de inte huserar för fullt i huset och bilen.
Det börjar bli grönt i gräsmattan, visserligen massor av mossa men även en del gräs. Gullvivebladen växer för varje dag och snart kommer blomspirorna upp och gör hela trädgården gul och lysande.

April har bytts till maj, nu är det verkligen vårmånad och snart sommar. Året har startat i raketfart och verkar bara öka men jag hoppas att det saktar ner lite framöver så man hinner njuta lite också.

Valborg firades med en god middag hemma och sen framför TV:n.
I veckan som gått har vi faktiskt haft så mycket som 17 grader ute, det var inte helt fel, idag är det inte ens 10...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0