Ta vara på glädjestunderna...

Ta vara på de små glädjestunderna i livet när dom kommer för snart nog kommer de mörka otrevliga orosmolnen drivande och lägger sig som en mörk hatt över allting.

Här fick jag idag veta att lilltiken har cancer, mastocytom, en elakartad hudcancer, vilken grad vet man inte förrän efter operation. Operation blir redan på onsdag, knölen har suttit där ett tag men vi trodde väl att det var en talgkörtel som blivit stopp i det kändes som det och även veterinären tyckte det kändes som det men gjorde ändå en biopsi.
Tjejen är bara 2 år. Vet faktiskt inte riktigt hur prognosen lyder men det finns hundar som klarat sig länge efter operation utan återfall så det hoppas vi också på.
Roligare kan man ha på en måndag än att få telefonsamtal från mor om att lilltjejen har cancer.

Jag tror att jag ska byta hobby... samla på dammråttor låter som ett utmärkt alternativ, samlingen är redan påbörjat kan jag se i hörn och under köksbord...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Usch vad trist! Hoppas att hon repar sig o får skutta många år till. Kram/U

2010-05-19 @ 15:49:58
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0