Tvi o fan och allt vad man kan säga...

Nu har jag svurit över min far, han är ju oftast ganska harmlös men när han får en fettspruta eller oljekanna i näven går inget säkert, han oljar och fettar in allt han kan hitta som ser lite rostigt ut. Idag var det pumpen, en gammeldags sån där härlig pump som man står på och drar i, en gammal hederlig alltså... Det som behövde pumpas var skottkärrehjulet, det går så trögt när det är platt, platt som en pannkaka... Munstycket på pumpen som man ju måste hålla på och pilla med för att få dit ordentligt, DET var rejält kletigt... Fick skruva bort hela hjulet för att få dit munstycket ordentligt och kladdig blev jag, sen var det bara att ta fram Yesflaskan för det är det enda som biter på svartbrunt kletigt fett. Men tur att man är händig och har resurser i uthuset i alla fall.
Nu är skottkärran som ny igen, hoppas att det inte är punka bara...

Min nya dammsugare har fått åka på "reparation" eller vad det blir. Upptäckte när jag testade den ordentligt härom dagen att sladden är för kort. Specifikationen utlovade 12 meters räckvidd men enligt mina mått så var det inte ens 9 meter, mycket irriterande. Troligtvis har de monterat fel sladdvinda för det finns en snarlik modell som har just 5,5 meter sladd men den som jag köpt ska ha 9 meter sladd precis som min gamla.
Lite irriterande när kontakten åker ur uttaget mitt under dammsugningen... För den som undrar om det inte bara är att sätta kontakten i ett annat uttag så kan jag ju säga som så att här har jag en hel del ojordade uttag som dessutom bara har 6A säkringar och då går säkringen om man sätter i fel uttag och säkringsskåpet sitter på vinden. Men sätter man i rätt uttag så räcker en normal dammsugare med 12 m räckvidd alldeles utmärkt runt hela mitt lilla torp utan att man behöver flytta det.
Tur jag har sparat den gamla dammsugaren annars hade det inte varit så roligt. Så vi får se om det blir en ny sladdvinda, helst hade jag ju velat ha en ny dammsugare för den jag fick var ju inte komplett men det blir väl byte...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Haha!! Låter som min far.. När han varit på besök var allt knissel o gnäll borta men oljefläckarna ökade i antal L....Sladdmetrar kan påverka humöret avsevärt, hoppas det blir fixat. Kram/U

2010-05-16 @ 11:20:44
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0