Händig kvinna...

Bra kvinna reder sig själv heter det ju...
Jag trodde nästan ett tag att jag hade tagit mig vatten över huvudet idag. Har haft en skottkärra med pyspunka, hela förra året fick jag pumpa varje gång jag skulle använda kärran, lite tröttsamt i längden. Nu igår köpte jag en innerslang till däcket. Funderade inte så mycket innan men kom ju på när jag skulle sätta dit denna innerslang att jag har ju inga verktyg till det här hemma men skam den som ger sig, så jag satte igång. Fick ur den sista luften, lyckades få däcket att släppa kanten, fick bort ventilen med lite milt våld och en kniv, trädde på innerslangen, satte dit nya ventilen på rätt ställe och började knöka in slangen i däcket. Det gick trögt kan jag ju bara meddela men ibland är tålamodet stort så jag knölade slang och tryckte in... Med hjälp av en mycket slö maskrosupptagare så fick jag slangen på plats och kunde pumpa upp däcket igen.
Så jo bra kvinna reder sig själv... det stämmer absolut in på mig. Händig är jag och det är ju tur det när man lever ensam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0