Älgar...

Jaha, så var de i farten igen, en älg har hälsat på i hundhagen i natt igen. Inget direkt förstört bara tunna rep som dragits runt som annars sitter spända över staketet för att "höja" det. Hörde älgen när jag skulle släppa ut hundarna men jag börjar lära mig att först öppna dörren, väsnas lite så de har en chans att ta sig därifrån och sen släppa ut hundarna. Då får man behålla mer av staketet i alla fall. Måste nog plocka undan mer äpplen i lådor eller nåt så inte fallfrukten ligger på marken under trädet och lockar. Ändå har jag kört iväg en massa äpplen i skottkärra för att älgarna ska hålla sig någon annanstans. Tror att grannarnas äppelträd börjar bli tomma, mina träd har haft otroligt mycket äpplen i år.

Mycket älgprat blir det och om några veckor är det älgjakt så kanske att några försvinner ner i frysboxarna då men de brukar vara bra på att hålla sig undan "mina" äppelälgar.

Natten som var så hade grävlingen hittat hit också, satt på baksidan av stugan under äppelträdet och mumsade äpplen den med.

Nattinatti mina vänner!!!

Kommentarer
Postat av: Myrna

Hmmm, dina äppelälgar borde ju vara "vinmarinerade" vid det här laget :-)

2011-09-24 @ 19:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0