Ojojoj...

Här har jag inte varit på väääääldigt länge...

Livet knallar på, bryr sig inte så mycket om ifall jag hänger med eller inte... Just nu känns det som om jag inte hänger med riktigt. Tur man har några få fina vänner som bryr sig om, kram till er!!!
Ryggen har i år spökat väldigt och vill inte bli riktigt bra.

Sommarvikariatet är slut sedan en dryg månad, det var roligt så länge det varade och folket där är lite sträva, kärva men ändå goa... Och det är underbart att känna att man hör till ett sammanhang ett tag i alla fall innan ensamheten gör sig påmind igen. En liten fest fick jag vara med på också trots att jag redan slutat min anställning, härligt gäng och skönt att träffas utanför jobbet var det också.

Äppelsäsongen är i full gång. Jag har varit iväg och fått mina favoritäpplen sortbestämda, så nu vet jag vad jag ska köpa för träd om jag behöver nytt, sorten var en gammal värmländsk sort som heter Spässerud och den kommer bara några mil härifrån ursprungligen, lite roligt kan jag tycka. Träd finns och det odlas nya så man kan få tag på det. Ett väldigt fint fast äpple som kan användas till mycket. I år har det hittills blivit äppeldricka, kräm och chutney, förutom bakverk förstås... tur det inte blir bakvärk...
Älgsäsongen har varat väldigt länge redan, sen i juli, och varar nog ett tag till. Lite hundhage som ska lagas, 2 stolpar avbrutna annars har det hållit sig hyfsat hittills.

Längtar inte alls efter vintern i år, hoppas att den kan bli lite lindrigare än tidigare år, annars får jag gräva djupt och köpa snöslunga tror jag.

Som sagt, det är sig likt och inget händer direkt, varken på den ena fronten eller den andra... Lite kärlek skulle inte skada men ingen i sikte som vanligt...

Ha det gôtt tills jag tittar in igen... Jag lär nog aldrig bli miljonär på min blogg i alla fall, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0