Telefonjack... ja tack...

Tre har länge hållit på med sin reklam om att föra över sitt hemtelefonnummer till dom, dvs göra sin fasta telefon till en mobil telefon men det går jag inte på. Här fungerar tre otroligt dåligt eller rättare sagt inte alls, jag vet helt säkert för jag har ett treabonnemang... Trots att deras täckningskarta säger att det ska fungera problemfritt vid grannens hus som ligger 30 meter från min ytterdörr så stämmer inte det alls, jag har tom testat hos grannen men det går inte där heller. Annars är jag inte missnöjd för det fungerar alldeles utmärkt i stan och jag ringer när jag inte är hemma på den. Har faktiskt en mobil till, med Telia kontantkort och den fungerar alldeles utmärkt här hemma och har alltid gjort. Dumt att skaffa treabonnemang? Jo kanske men jag gillar telefonen och den finns bara hos tre, dessutom får jag ringa för hela beloppet i abonnemanget så helt missnöjd är jag ju inte och hade jag velat så kunde jag ha skickat tillbaka telefonen när den inte fungerade men det gjorde jag inte.
Så här är jag glad att jag har min fasta telefon för annars är det inte säkert att jag skulle kunna surfa som jag gör nu. Men man vet ju aldrig hur länge det kommer att fungera då Telia har börjat att montera ner de fasta kopparledningarna i gledbygden. De påstod i Plus igår att det mobila nätet kommer att fungera minst lika bra som det fast om inte bättre men det tror jag vad jag vill om för i glesbygd fungerar inte det mobila nätet så bra på alla ställen och det är just där som det fasta nätet ska bort. Vi ska helt enkelt inte bo i glesbygd längre, nej alla ska väl flytta till stan, hur nu det skulle gå till. Företagare i glesbygd är förtvivlade när de nu ska bli av med sin enda livlina, den fasta telefonen. Telia påstod också att de som blir av med fast telefon kommer att få bättre och billigare mobil uppkoppling till internet och att de aldrig har haft annat än uppringt internet men detta stämmer inte heller, finns flera som har adsl som blir av med det framöver.

Tacka vet jag statligt ägande av vissa saker, särskilt sånt som är till nytta för oss alla i samhället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0