Älgkampen...

Smidig som en älg fick en ny innebörd igår, då hade den tagit sig igenom syrénbuskaget som inte ens jag kommer igenom och hittat ett kryphål in till äpplena.
I natt har den/de helt utan självbevarelsedrift kastat sig igenom får nätet som sitter på hög höjd för att komma in till just mina äppelträd.

Måste ju vara så att jag har traktens absolut godaste äpplen annars har jag ingen förklaring till varför de inte väljer grannarnas lättåtkomliga träd istället, finns ju äppelträd överallt.

Trots aningen mer ansträngningar i år så verkar älgarna vinna slaget även denna höst, det börjar bli tjatigt och tråkigt och framför allt lerigt och spårigt.

Här blev det bullbak igår, en lagom syssla när man är för sjuk för att jobba men för frisk för att bara vila.
I dag ska jag bada ett par hundar, det behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0