Blanketter... bläää...

Tänk att det ska vara så krångligt att vara arbetslös.
Idag skulle jag lämna in blanketten för "programresa", ja det låter ju fint men det är helt enkelt bara ersättning för en del av resan som jag gör till min praktikplats varje dag. Jag slog ihop juni och juli för det var ju inte så många dagar på juni, men se det gick inte, det fick vara max en månad på varje blankett inte mer...

För någon månad sen lämnade jag ju in blankett om aktivietsstödet som jag får istället för A-kassa och där klagade de på att det måste vara minst en månad annars skickar de tillbaka blanketten så får man göra om... Och trots att jag gjorde helt rätt så fick jag skäll...

Snacka om tungrott och förvirrande och helt otroligt onödigt krångligt. Därtill ska än den ena och än den andra skriva under trots att de personerna inte ens vet om man varit på plats... Herre min je...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0