Hallon och getingar...

Hallon är det gott om i år. Jag har ett snår med vildhallon där gamla potatislandet en gång var, ett jättesnår. Hallonen i år är enorma, det ser ut som odlade hallon men smaken är ju desto sämre, det har kommit för mycket vatten från ovan. Men jag fick ihop en dryg liter till saft och ½ liter till lite sylt, blir nog mer plockat en annan dag. Det gäller att vara försiktig när man plockar för getingar är det gott om bland bären. Annars har jag inte direkt märkt av att det är getingsommar, passade på att slå ihjäl drottningarna i våras och sen har det varit lugnt, tre stycken har tagit sig in trots att dörren ofta står öppen.

Tänkte på vägen in plocka av krusbären också men se det hade älgarna(!!!) redan gjort... Trodde att deras favoritföda var äpplen men de verkar äta både krusbär och hallon...

Nu har jag fixat stolp som ska spettas ner någon dag och sen hoppas jag att älgarna håller sig utanför staketet framöver men man vet aldrig...

Älgföljetongen fortsätter en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0