Julen inställd...

Kan man ställa in julen?
Måste man fira jul varje år?
Kan man strunta i att fira jul?
Måste man plocka fram julpynt som sen strax ska plockas bort?
Kan man ställa in julen utan att alla omkring tycker att man är det underligaste som går i ett par vinterkängor?

Jag har i alla fall ställt in julen 2010!
Det är inte alls sorgligt, det är inte alls ledsamt... Jag har bara bestämt mig för att i år struntar vi i detta hus i julen. Är jag en konstig prick som kan göra så? Måste jag bli betraktad som underlig och svår?
På kursen jag går släppte jag bomben idag och de tittade på mig som om jag var en utomjording...

Jag ska vara ensam i jul. -Stackars människa, tänker en del, säger en del tom. Men det är inte synd om mig. Jag har en familj och vi är så sams och tighta som det går att vara men i år tycker vi att det är onödigt att jag ger mig ut i den farliga jultrafiken för så få dagar som det handlar om denna jul. Bättre att umgås någon annan helg istället, man måste inte umgås bara för att det är jul...
Vi träffas i januari istället, då kommer föräldrarna hit och de har möjlighet att stanna så länge de vill.

En väninna till min mamma blev helt förfärad när mamma berättade att jag skulle vara ensam i jul och inte komma dit, ja hon var näst intill förtvivlad över situationen men min mor och jag är helt överens, vi känner inget tvång för en viss helg, vi tycker om varandra ändå och umgås när det passar bäst för alla.

Så...
Måste man fira jul varje år???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0