Fy fan rent ut sagt...

Försäkringskassan, smaka på det, FÖRSÄKRINGSKASSAN... Det är nog det fulaste ord jag vet just nu. Jo jag har fått mina pengar, Aktivitetsstöd, och i rätt tid men jag fick det på nåder... Jag fick ett brev dagarna innan jag fick min utbetalning, där stod att jag fyllt i blanketten fel men att det fick gå för denna gång och de var snälla och betalade ut pengarna ändå men nästa gång jag gör fel så kommer jag minsann att få blanketten i retur utan pengar...

Det intressanta är att jag fyllt i allt efter deras ifyllnadsstöd som skickades till mig tillsammans med blanketten, min mor har läst och fattat precis som jag gjort och exemplet som står med stämmer exakt överens med det jag fyllt i. Jag blir så förbannad över att någon ska sitta där och dela ut inte bara en utan två pekpinnar till mig trots att jag gjort allt rätt. Ännu mer förbannad blir jag när jag försöker ringa till nämnda kassa och får sitta i flera minuter och trycka på knappar för att till sist bli utslängd för att köplatserna är slut, detta upprepas gång på gång. Som om detta inte var nog så skulle jag skicka ett mejl istället för det ville dom gärna... Skriver ner mitt ärende och trycker på "skicka" bara för att få upp meddelande om tekniskt fel och meddelandet var bara raderat.

Och vet ni... FK har ingen vanlig snigelpostadress... Tänk va', där sitter en j-a sommarvikarie (för det kan väl inte vara en ordinarie anställd?) och skickar pekpinnar till mig och jag har ingen som helst möjlighet att försvara mig, kan inte tala om för vederbörande att hon gärna får läsa deras egna regler först innan jag blir anklagad för att göra fel och sen inte har en chans att försvara mig... Hur lågt får man sjunka egentligen innan det blir bottennapp och totalt haveri???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0