Praktikplats...

Japp jag har fått en praktikplats, bästa tänkbara om det blir en fin sommar nämligen parkarbetare på kommunen. Det negativa är ju att jag inte får mer betalt än vad jag har nu samt att egenavgiften för resor höjs till 900 kr så jag får inget som helst bidrag till resorna heller men förhoppningsvis får jag gräva i jorden, ta hand om blommor och annat skoj, städa som kanske är mindre skoj men det är i alla fall ute. Träffar säkert massor av folk och turister. 3 månader ska jag gå på denna praktik om jag inte hittar ett jobb förstås. Hundarna får ju tyvärr inte följa med, tror inte det i alla fall men kanske kan man smyga med någon någon dag. Tänk så mycket motion man kommer att få samtidigt. Ja det ska bli spännande!

Annars har dagen varit på topp, skön promenad på eftermiddagen, pyttipanna till middag med stekt ägg och lingonsylt, bananmilkshake till efterrätt - gott!

Nu har alla grannar åkt hem och det är lugnt och stilla ute, underbart i sommarnatten, doftar syréner. Snöbollsbusken håller på att slå ut, den är översållad av ljusgröna bollar just nu som snart är vita. De blåa irisarna är på gång, om några dagar slår de nog ut, ska kolla lite noggrannare i år på vad det kan vara för sort. Gräsmattorna ser ut som golfgreener, ja ser ut som men känns inte alls som... mossan förekommer rikligt, men snyggt är det i alla fall. Alla små frön har kommit ner i jorden och en del har börjar titta upp också, krassen var förstås först. Potatisen kommer storstilat nu och kupas mest varje dag, jag odlar i hink, 5 potatisar satta så det blir lagom till ett par härliga kok med färskpotatis mitt i sommaren.
Regnet som kommit de två senaste dagarna har gjort gräsmattan grönare igen och allt fick en värme- och fuktskjuts. Gräsmattorna är krattade och det blev en del att köra bort.
Utemöblerna är på plats och avtorkade, gult frömjöl täckte allt.
Blomlådan med pelargoner och hänglobelia (klassiker) växer och frodas, köpte rätt stora pelargoner och tror att det lönar sig för de blommar för fullt redan.

Nu ska här njutas av ledigheten fram till praktikstart, tänk att man njuter ännu mer av ledighet när man ser ett slut på den...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Parkarbetare låter kul....iaf på sommaren! Visst är det härligt med allt som blommar o växer, tänk...Lika lycklig blir man varje år när det grönskar o doftar. Ha en fin dag/U

2010-06-10 @ 09:57:15
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0