Regn, regn, regn...

Mycket vatten kommer det ner från skyn, bra för växterna men nu är det snart för blött igen. Mina fröer gror i alla fall så vi får se om det blir blomsterprakt av det också framåt sommaren.

Hann rensa lite i grusgången innan det började igen mitt på dan. Kantrensning så det blir rakt och snyggt och lättskött. Jag gillar grusgångar, visst är det mycket jobb men gör man det ordentligt så ser det så välvårdat ut och passar min torpstuga.
Promenad har vi förstås också hunnit med på förmiddagen. Torktumlaren går och tvättmaskinen ska laddas. Skulle väl egentligen städa lite också men hur roligt är det...

Dax för lite lunch tror jag, magen kurrar och vill ha lite i sig.

Fotbolls-VM, det har väl ingen missat att det är. Jag är inte det minsta intresserad av sport och absolut inte fotboll... Kanal efter kanal totalt nedlusad av fotboll, kan de inte samsas om en eller två kanaler så vi andra icke intresserade kan få se annat. Det lustigaste är ju att alla andra kanaler tar bort sina vanliga program och bara sänder gammal skit för de tror att alla tittar på VM. Ja förutom alla som tittar på kungligheter och väntar på bröllop, ytterligare ett ämne som inte intresserar mig det minsta, kungahuset som det är idag kan avskaffas, använd apanaget till något vettigare, det ligger väl i runda slängar omkring 50 miljoner. Prinsessbröllopet sen, vem tror ni betalar det, ja inte är det kungligheterna själva i alla fall, 150 miljoner, en summa som jag aldrig i hela mitt liv kommer att få se eller ännu mindre ha på kontot. Vilket jäkla ståhej!!!

Kommentarer
Postat av: Myrna

Jaa, ett rackarns ståhej om både det ena o det andra......Men jag skulle vilja se hästarna!! 60-70 hästar i topptrim måste vara en fröjd för ögat.

2010-06-13 @ 18:02:16
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: Wynnja

Ja det blir nog pampigt, Hovstallets hästar är ju dessutom rejält stora också för att matcha vagnarna, de måste väl vara minst 175 cm i mkh eller mer om jag inte minns helt fel. Även övriga hästar är rätt stora i storlekarna, de som används i beridna högvakten.

Själv är jag nog i Karlstad på lördag så får väl titta lite på repriser för även om intresset inte är stort så måste man ju se lite i alla fall.

2010-06-13 @ 18:18:04
URL: http://wynnja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0