Smoothies...

Ja alltså mixad frukt, som man kört i en blender, ja alltså en mixer som hackar frukten fint.

Just nu gör jag sådana här fruktdrinkar varje kväll, mixar lite av varje som jag har i fruktskålen och det blir riktigt gott och nyttigt är det ju också. Kul att använda min illgröna mixer som jag fick av pappa sist han var här. I med frukten i bitar, kör mixern några sekunder och häpp, så har man fått en fruktdrink, hur enkelt som helst.

Annars har jag vandrat ca 5 km runt här på gräsmattan i eftermiddag, Klippo får gå för högtryck och ändå är jag inte klar, massor av grönt gräs kvar att klippa. Lagom till att man är klar med kvällens klippning och ska ta det lugnt ute så drar grannen igång, sommargrannar som är här mitt i veckan och målar i sin stuga, så det var bara att ta sina hundar och annat och gå in och stänga dörren. Kunde de inte klippt när jag klippte i flera timmar?? Jaja, i morgon är de inte här så då gör jag som jag vill...

I morgon ska jag ta en tur till Töcksfors hade jag tänkt. Posta ett speciellt brev och kanske shoppa lite.
På fredag ska jag på träff på Arbetsförmedlingen igen, 3 timmar ska vi hålla på denna gången, undrar hur de ska kunna underhålla oss i hela tre timmar...? Tänk om man fick den tiden med sin handledare istället. Nä jag ska lära mig att söka jobb men jag kan redan söka jobb, min CV får beröm, jag har gått alla möjliga och omöjliga jobbsökarkurser men jag får inget jobb just nu ändå, man tillhör inte den attraktiva gruppen på arbetsmarknaden... När jag var 20 år och arbetslös så fick vi lära oss på jobbsökaraktivitet att kvinnor i 40-års åldern var väldigt attraktiva på arbetsmarknaden så länge de inte hade små barn men nu när man själv hamnat i den gruppen så är man inte attraktiv längre, inte på någon marknad...

På lördag ska jag och bästa väninnan vara kulturella, vi ska på konstutställning... Det blir en tur med bilen, en trevlig utflykt ska vi ha, kanske blir det mat någonstans utefter vägen också, man ska inte planera detaljer det brukar bli bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0