Tjaba tjena hallåå...

Jodå jag lever, bloggtorkan har slagit till och i samma veva har ju min praktik startat så det blev inte tid att blogga helt enkelt.

Vädret är strålande och kommande vecka har de lovat fint också så på "jobbet" blir det vattning av sommarblommor veckan lång skulle jag tro. Jag har ju praktik men de ordinarie går nu på semester flera av dem och det låter som om jag kommer att bli skickad själv på en del jobb, tycker inte att det låter rätt att jag som praktikant ska jobba ensam med arbetsuppgifter, ska nog höra med Af om det egentligen är rätt, särskilt efter bara 4 dagar. Men trevligt är det att träffa nya människor och göra något nytt.

Midsommarhelgen går mot sitt slut. Midsommarafton firade jag med bästa väninnan på besök. Det blev trerättersmiddag, förrätt en lätt melonsallad med parmaskinka, varmrätt grillade karrékotletter med grönsaksspett och en lätt potatissallad med vinägrett samt grillsallad (allt självklart hemlagat), den självklara desserten var ju jordgubbar med grädde. En liten drink före maten blev det också gjord på melon, vattenmelon och honungsmelon, saften från en apelsin och lite äppelcider.
Vädret var toppen om än lite kyligt framåt kvällen och vi hade en helkväll ihop, trevligt trevligt.

Midsommardagen tog jag och bästa väninnan en längre bygdetur, vi besökte Café Liljenäs i Värmskog, känt för sina räksmörgåsar, de var goda men man ska nog välja den stora... Nästa stopp var Klässbol, där besökte vi linneväveriet och därefter Café Kvarnen som har underbara bakverk. Vi hade planer på ett museibesök därefter men ändrade planen till att åka till Charlottenberg och ta en tur i shoppingcentret. Där blev det ett par väldoftande tvålar och en limegrön brödkorg för min del.

I dag har jag återgått till vardagen här hemma, gräsklippning och gått med grästrimmern.
Första dagarna på praktikplatsen var lyckosamma, sommarblommorna var planterade och årets överskott fick vi ta med hem så jag har fått hem blommor för flera hundra kronor, ja säkert någon tusenlapp och under veckan har jag planterat i alla krukor jag hade kvar, väldigt trevlig start på praktiken.
I tisdags var jag till frissan och blev lockig, ser ut som en pudel, har alltså permanentat mig och det är så skönt för håret blir så lätt och det går så lätt att sätta upp och göra snyggt. Så nu är man lockig ett tag framöver hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0