Åska, regn och hagel...

Ja som rubriken säger, det är vädret som vi haft idag. Det kom ner hagel stora som hasselnötter och det blev ganska vitt ute. Åskat har det gjort hela eftermiddagen när jag var i Årjäng, strömmen hade gått och kommit tillbaka när jag kom hem, som tur var hade jag dragit ut allt av värde, som dator och telefonjack.

Var i alla fall på konstutställning och såg en del fina verk men förra året var det intressantare tycker jag fast en del är väldigt duktiga och jag hoppas att de får fortsätta att utvecklas.
Det skulle vara lite jubileumsfestligheter framåt eftermiddagen på skolan men eftersom jag inte träffade några som jag kände och det var väldigt lite folk och ingen som informerade om något så åkte jag och handlade och sen åkte jag hem. Inte så lockande med uteaktiviteter i regn heller. Väl hemma så hade det klarnat upp och blev bara finare och finare så vi tog en lång härlig kvällspromenad innan middag. Sen har jag tagit en rejäl tupplur framför dumburken. I kväll är det bara schlager och det är så dåligt så det är inte ens värt att lyssna på.

Nu blir det en stund vid denna apparaten och sen ska jag sova. I morgon ska jag ta en tur till brukshundklubben för att titta på lydnadsprov och träffa lite människor som jag känner.

Go'natt ni få tappra själar som orkar läsa min enkla lilla blogg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0