Dejt med herr Klippo...

Årets första dejt med herr Klippo och det slutade alldeles för tidigt. Det är nåt fel som är trasigt, saker snurrar som inte ska snurra och det som ska snurra snurrar inte. Så det blir till att lämna in den tyvärr. Jag hoppas att min käre Klippo inte har klippt för sista gången här men risken är nog stor för det är jag rädd. Han har några år på nacken, skulle tippa på närmare 30 men den startade lika fint som vanligt i år på första rycket, sen slutade den att rotera under, något inuti har lossnat eller helt enkelt gått av så nu ska den till verkstan så får vi se. En ny går på 5-6000 kr, jag nöjer mig inte med annat än en ny herr Klippo i så fall...

Så typiskt, precis vad jag inte behövde, en krånglande gräsklippare eller nyinköp, jag gillar min gamla trotjänare, de nya är inte alls lika snygga och trevliga att se på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0