Dejtingsajter...

Ja det har man ju varit medlem på ett antal.

En gång i tiden var jag med på Spraydate. Har raderat min profil där och trodde i min enfald att allt var frid och fröjd men nu över ett halvår senare så börjar det sakta droppa in olika mejl med "gratiserbjudanden" och annat skräp där källan är Spray.

Så jag gick in på deras sida och upptäckte att min inloggning fortfarande fungerar men när jag kommer in så finns inga uppgifter att hitta om mig. Jag letar febrilt efter en kontaktsida men hittar en supportsida där man antingen måste registrera sig för att kontakta dem eller så måste man ringa telefonnummer som kostar pengar. Hur oseriöst verkar inte detta men enligt dem är det för att det ska vara säkrare. Men jag vill ju inte registrera mig hos dem igen utan jag vill ju AVregistrera mig helt istället. Letar vidare och till slut hittar jag en sida med pressinformation och där DÄR finns en mejladress. Säkert går den till någon helt oskyldig i sammanhanget men han får ett mejl av mig i alla fall och jag hoppas att det vidarebefordras till någon som vet vad det handlar om.
Jag vill inte vara med någonstans där jag redan har avregistrerat mig men så fungerar det ofta på nätet, fast man gått ur så behåller de fräckt nog ens mejladress och utnyttjar sen den i olika sammanhang.

Att det endast finns telefonnummer för kontakt har jag upptäckt på flera ställen den senaste tiden, måste vara ett sätt att slippa få höra från sina besökare eller användare, så ingen bara skickar iväg ett mejl snabbt utan faktiskt måste lyfta luren och slå numret.

Nej fy för halvt oseriösa sidor som utger sig för att vara seriösa och duktiga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0