Flyttbar eller inte... och till vad???

Jag känner mig ibland som en inventarie när det gäller detta med nätdejtingsajter. Har varit med rätt länge och på flera olika sidor. Något som ofta slår mig är att många många män verkar leta efter en kvinna som helst ska passas in i ett fack hos denna mannen som är färdigt och klart. Han har hus/lägenhet, trivs bra med sitt, har barnen som bor i närheten och har jobbet på lagom gång eller cykelavstånd. (om det är lika på kvinnornas sidor vet jag ju inte eftersom jag inte är där inne och letar)

Mannen i fråga verkar liksom leta efter ett färdigt koncept att stoppa in i sitt liv. En kvinna som är beredd att ge upp sitt liv var hon än bor och flytta in i sin lilla box hos denna mannen.

Mannen i fråga skriver om hur bra han trivs med sitt liv och sitt boende, sina vänner och sina resor... Men vad är det då egentligen han letar efter??? Han har det ju så bra och får det verkligen plats någon mer bland barn, vänner, bilar, båt, sommarstuga och allt som räknas upp.

Jag har i alla fall ett eget liv, jag är flyttbar men inte rakt hem till någon annan utan helst till något eget litet trevligt hus på landet, jag tror mig vara beredd att "upplåta" tid till någon annan som ska få plats i mitt liv, jag vill gärna bli en del av någon annans liv men inte på bekostnad av mitt eget liv, jag vill ta del av någon annans intressen men inte på bekostnad av mina egna intressen utan jag vill att någon även ska vara intresserad av att se mina intressen, kanske inte dela dem fullt ut men vara beredd att liksom jag delta och finnas med som stöd och tycka att det är spännande med något nytt i sitt liv.

Mannen i fråga har kanske ett stort intresse för resor och det har inte jag så den mannen kontaktar jag ju självklart inte men den mannen kontaktar rätt ofta mig fastän det står i min profil att reseintresset inte direkt finns.

Mannen i fråga som mest verkar intresserad av mys i soffan är heller inte mannen jag letar efter, jag sitter gärna framför TV:n men det är inte mitt främsta intresse liksom.

Nä det här med nätdejting är ett stort och svårt kapitel och detta var endast en liten del av mina funderingar.
Det som jag märkt mest genom åren är att jag är för långsam att visa intresse så någon annan som är bättre på det hinner före, visst är det kanske så att det ändå inte var den rätta men ibland skulle det vara roligt att ha fått en chans att träffas i alla fall. Senast nu så var det en man som jag hade kontakt med i en vecka, trevliga brev och intressant man men sen blev det långt mellan breven och en vecka senare så var han artig nog att tala om att han träffat någon som han haft kontakt med lika länge som mig, snällt att han inte bara försvann men tråkigt att inte ens få träffas "IVL" (i verkliga livet).

Nä detta med nätdejting tar mer energi än man tror, en riktig energitjuv. Det är inte roligt att lägga ner väl valda ord och en del tid för att skriva orden när det sen aldrig blir mer, inte ens en dejt. Mindre och mindre tid lägger jag på detta nu även om jag ibland tror mig vara beroende...:O)
Det är nog "IVL" som man ska träffa folk men jag är inte så bra på det heller...

Detta var dagens första bloggsvammel från mig, kanske blir det mer senare när jag varit på konstutställning...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Du aaanar inte hur mycket energi man får när man lämnar dejtingträsket :-) Den lilla energi man får av "uppmärksamheten" rinner snabbt ut med avloppet vid varje besvikelse. På karfronten irl blir det som vanligt....nada! Kram/U

2010-05-29 @ 20:42:40
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0