Herr Klippo...

Nu är herr Klippo bortlämnad... Får se om en vecka om han får komma hem igen eller om jag byter ut honom mot en upphottad version av herr Klippo.

Tänk så mycket vatten det kan komma från skyn trots att det vräkte ner snö i vintras. Det chippar under fötterna var man än går ute just nu, vattnet har ingen stans att ta vägen. Inte en dag utan en rejäl regnskur den senaste tiden. Känns rätt hopplöst nu när jag inte kan klippa gräsmattan heller, det växer bra vill jag lova. Tur i alla fall att jag har en bra grästrimmer.

I går blev en blomlåda klar att hängas upp, pelargoner och hänglobelia, klassisk kombination som passar på en torpvägg. Annars har jag i år en kryddlåda som står på grusgången. I den har jag planerat citrontimjan, lavendel, pepparmynta, citronmeliss och jag har sått gräslök, basilika, och krasse av ett par olika sorter mest för blommornas skull men den är ju även ätbar. Potatis blir det i hinkar i år, det brukar bli lagom till två-tre middagar till mig sen kan jag köpa färskpotatis, det brukar ju vara rätt billigt.

Myrår är det i år, myrorna frodas överallt, det har redan varit myror som svärmar, inte hos mig men hos bekanta. Jag har sett stackmyror här uppe på min gård så det har nog kommit en ny myrstack nedanför komposthögen igen, blir de för närgångna så blir det utrotning. Jag är glad så länge de inte får för sig att göra myrstack i vedboden igen, då var det myror både högt och lågt.
Mössen verkar också ha frodats i vinter under den värmande snön, jag har inga större problem med dem men andra har visst det.

Nu ska det diskas och sen lagas middag, dagens rätt är färsbiffar med tzatziki och klyftpotatis, morötter och palsternackor. Enkelt och gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0