Herr Volta eller snabeldraken...

Nu har min dammsugare blivit lagad, inte kul när man köper nya prylar som inte är som de ska, fel sladdvinda var monterad, nu har den fått en ny som ska vara rätt längd på. Glädjen med en ny fräsch pryl försvinner lite när man måste få den åtgärdad innan man kan använda den ordentligt men nu ska det väl bli bra hoppas jag.

Känner av lite bloggtorka, idéerna är få och tiden vid datorn krymper dramatiskt när vädret blir fint. Men hu vad kallt vi har, nästan minusgrader i natt, det ska det inte vara vid denna årstid. Mina frön verkar ha gått i dvala, ja allt utom gräsfröna, de gror i alla fall så det blir kanske lite grönt på de kala fläckarna framåt sommaren.
Får se om det blir någon blomsterprakt här i sommar, fröna ska väl gro så småningom när värmen kommer.
Äppelträden har slagit ut, häggen har börjat snöa, snart slår syrénen ut och sklorna slutar väl också snart. Jag hade sökt en utbildning till hösten men hade oturen att inte komma med, det var visst väldigt många sökanden. Jag var välkommen att söka nästa år igen men hur roligt känns det att vänta ett år, man blir ju inte yngre.

Jag saknar min gräsklippare, jag vill ha en fin välklippt gräsmatta nu men jag får vänta lite till... Alla andras gräsmattor ser ju så välvårdade ut just nu när man själv inte kan klippa...

På morgonpromenaden hittade vi en orm, huggorm men den var överkörd och stendöd som tur var.
Vi träffade även på en älg, en fjolåring, blivande pinntjur, han stod i skogen och blängde på oss, vi blängde tillbaka och då gick han efter en stund. Inte lätt att ha blivit bortmotad av sin mamma och få klara sig själv plötsligt.
Passerade även exmakens hus, där såg det lika tråkigt ut som vanligt, inga blommor ute, inga utemöbler framme, lite halvförvuxen gräsmatta, han och hans sambo gillar visst inte trädgårdsjobb nån av dom. Skönt att vara därifrån och ha sitt eget lilla ställe istället som man får pyssla med.
Igår grävde jag ner mina slipers som jag köpt som kant vid grusgångens slut sen grävde jag upp ett par stubbar efter sockertoppsgranarna som jag sågade ner förra året. Trodde att de skulle sitta hårt och djupt men båda var borta på ca 1 timme med hjälp av spade och yxa. Tur man inte har tummen mitt i handen i alla fall.
Bonden har nu både hunnit harva och så ute på min åker. Tror det blir havre i år igen.

Ha en skön helg! Själv ska jag på konstutställning på Kyrkeruds folkhögskola, de har sin vårutställning denna helg och även lite jubileumsaktiviteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0