Jag vill inte, vill inte, vill inte...

Nä jag vill inte ställa om klockan... Alla säger att det blir ju så ljust och fint på mornarna då, men jag vill ha ljust på kvällen när man ska ut och valla vovvarna. Kan vi inte gå i ide i Sverige om vintern, bara få må gott, vara ledig på dan när det är ljust och kura under filten om kvällarna med ljusen tända... så där från 1 november till 1 mars, visst låter det bra?? Sen minst 6 veckors semester på sommaren eller ska vi ta sommarlov istället, 10 veckor så där...

Nä ge mig tillbaka mitt dagsljus på eftermiddagen så man slipper ficklampa och pannlampa och bilar som inte tar hänsyn när det är mörkt fast man har reflexer och lampor...

Mössen kan någon få ta med sig också, de mumsar kastanjer i varje vrå ute nu och invaderar min bil, fattar inte vad de ska in i kupén att göra, där är ju inte ens varmt och inget finns att äta. Hade en presenning ute från fredag till idag och vips så hade de börjat samla kastanjeförråd i den. I ena väggen inne så är det möss och hundarna nosar intresserat nere vid golvlisten men än har inga möss tagit sig in i själva varma bostadsdelen men vem vet, det kanske kommer det med...

Är det inte älgar så är det möss eller räv... Mitt i vildmarken bor man visst, jaja, det går väl an, bara de inte stör mig alltför mycket...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Håller med dig, vaff ställa om till mörkertid????

2010-11-01 @ 18:52:22
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0