Pappor är bra men...

Jo pappa är bra att ha, han kan fixa mycket, är duktig och kunnig men tänk så arg jag kan bli på honom.

Mina föräldrar har varit här och hälsat på under förra veckan. Jag har delat ut uppgifter till dom för de vill ha att göra när de är här. Men pappa, han hittar egna uppgifter att göra som jag inte har bett om ute i trädgården. Tex så har jag en "häck" utefter infarten som jag har pysslat med flera år och fått att se naturlig och fin ut på mitt sätt och som jag vill ha den, men se pappa tyckte visst inte om hur den såg ut och plockade fram häcksaxen och "putsade" av den på sitt sätt... Där gick flera års jobb käpprätt åt helvete... Ingen idé heller att bli arg och säga ifrån för det är ju redan gjort och dessutom är det omöjligt att lära gamla gubbar att lyssna... Därtill har han kantklippt gräs under mitt fårstängsel, det är ju trevligt om det inte vore för att han har slitit och dragit i staketet också för att få loss det och alla som vet hur ett fårstängsel fungerar vet att det då blir oformligt, vingligt och alldeles slappt... Så inte bara älgarna har sönder fårstängsel nä det har även pappor så nu måste jag gå ut och fästa upp det mer och göra det stabilt igen så gott det går.

Som sagt: pappor är bra men det är svårt att lära gamla gubbar att lyssna!!!

Kommentarer
Postat av: Myrna

Haha!! Jaa, ibland får man bita ihop...HÅRT! Hade nåt liknande här. Försökte få till en "lund" av plommonträd på en liten gräsplätt, vackert på våren när de blommar tänkte jag.....En gäst ville göra nytta o mejade ner allt med gräsklipparn!! Viss hjälp sliter hårt på käkmusklerna :-)

2010-09-21 @ 20:27:35
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: Wynnja

Min far har dessutom ingen respekt för att jag, trots att jag bor på landet, inte bara slänger in skräpet på första bästa ställe. Nej jag har en komposthög dit jag transporterar tex buskklipp med skottkärra, jag vill nämligen inte ha trädgårdsskräp liggandes i varje buske och varje oklippt gräsyta. Så idag har jag rensat buskklipp som far hade slängt vid en vacker sten i terrängen där det verkligen vanprydde sin plats.

Jag blir smått vansinnig av allt som jag hittar efter ett sånt här "hjälpsamt" besök.

Träningsvärk i käkarna går nog över så småningom...

2010-09-21 @ 22:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0