Självömkan...

Få saker är så avtändande som självömkan hos en annan person som verkar intressant. Saker som: "Ingen tycker om mig"; eller "Varför är ingen intresserad av mig?"; eller "Tycker du inte om mig längre?" eller liknande. Om man tycker så synd om sig själv varför skulle någon annan tycka annat än synd om personen? Det är ju faktiskt bara du själv som kan ända dig och ditt liv, det gör ingen annan åt en.

Fick själv lite tankar härom veckan när en tjej på jobbet kom tillbaka från semestern och hon som jag hade jobbat med mest dittills har varit rätt tight med den som kom tillbaka, de har jobbat ihop i många år. Jag funderade på om jag nu skulle bli femte hjulet under vagnen så att säga men så kom jag på andra tankar... Varför skulle jag bli utanför...? Det är ju bara jag som kan tillåta mig att bli utanför och om jag inte tillåter mig att bli det så blir det ju inte så eller hur...?! Så jag är en i gänget, jag tillät mig inte att hamna utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0