Allergi... och lite annat

Tur att man inte har gräsallergi när man struttar runt med gräsklipparen mest hela tiden då vädret är hyfsat. Nu har jag kört en dryg timme igen, dax att gå in för vätskepaus fast jag tror inte jag klipper mer idag. Har rensat ogräs hela dagen på "jobbet" så det är ute och trädgård för hela slanten, helt okej.

Har kvinnor och män lika svårt för att leva ensamma?
Vad är det som gör det så svårt för män att vara ensamma? KOm nu inte och säg att det handlar om sex för det tror jag faktiskt inte att det gör. Kvinnor över lag har minst lika stort behov av sex som män, jo det tror jag stenhårt på.
Har män större behov av att känna sig bekräftade av någon? Eller är behovet lika stort hos både män och kvinnor och jag kanske själv är ett stort undantag?
Mina kvinnliga vänner som separerat har över lag varit ensamma betydligt längre tid än de män som de har separerat ifrån. Jag känner till fler kvinnor som bor ensamma både i lägenhet och eget hus än vad jag känner till män som bor ensamma. Det kan ju förstås vara annorlunda hos er andra.

Bara lite funderingar så här på eftermiddagen innan middag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Dom funderingarna har jag också haft och har. Tror jag vet varför det är så...

Ha det bra bland blommor och gräs.

Kram

2010-07-27 @ 09:50:32
URL: http://anna-exlibris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0