Arbetsdagen...

I dag har jag fått tuffa runt i en lätt liten lastbil större delen av dagen. Vet egentligen inte om jag får jobba själv eftersom jag är praktikant men vad gör man när det inte finns folk så det räcker... Det finns alltså arbete till minst en anställd till men alltid är det ont om pengar och då är ju billiga praktikanter bra att ha, såna som mej alltså.
Så jag fick börja morgonen med vattning på ortens torg. Med det "jobb" man nu har så får man åka bil där andra inte får åka bil, tex på torget. När det var färdigt var det dax för frukostrast.
Efter frukost så bar det iväg ensam i en durande liten lastbil fullastad med drygt ½ kubik vatten. Vattning på lilla torget, vattning vid pensionärshemmet och slutligen vattning av stor kruka i rondell och här fick man känna sig lite stöddig också, slog på saftblandarna på taket och studsade upp mitt i rondellen i fel riktning, uttittad blev jag men vad gör det, jag jobbar ju... Många norskar som passerade under tiden jag vattnade.
På vägen tillbaka mot Årjäng så stoppade jag vid kyrkan i närheten av där jag bor för att vattna ytterligare en kruka, sen åter till "förrådet" för lunch.
Efter lunch åkte jag och hämtade en vattenspridare som stått ute innan det var dax att ta hälja...

Hon som jag jobbar med just nu, som är säsongsanställd kom med en skön kommentar i förmiddags. - Det är tur att det är du som är här och praktiserar... Hon syftade på att jag är självgående, pålitlig och går att skicka iväg på jobb som sen också blir gjort, dessutom har jag ju körkort och viss erfarenhet och vågar ut och köra främmande otympliga bilar mitt i stan. Skönt att ha gjort ett sånt intryck på bara två veckor på en helt ny arbetsplats, synd att det inte är ett riktigt arbete för mig men samtidigt ger det självförtroende och erfarenhet, men än har jag inte träffat chefen, han har semester... Jag trivs riktigt bra än så länge, fritt, självständigt men självklart med visst ansvar.

Fast jag ska fråga på Arbetsförmedlingen om det verkligen är meningen att jag ska jobba själv som praktikant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0