Gödsel...

I dag har dagen gått i gödslingens tecken. Urnor, krukor, amplar, ja allt har fått ett fint strössel med "biobact", doften sitter ännu kvar i näsan, ändå är det inget emot hönsgödsel.
Vi har klivit i bil och klivit ur bil, kånkat hinkar och kånkat gödselsäckar. Sen har vi tagit reda på resterna efter helgens vandaler, två urnor hade blivit av med det mesta av sitt innehåll av blommor på ena eller andra sättet, kan man inte låta de stackars blommorna vara i fred över sommaren...? Vi har sett på resterna efter helgens fyllekörning också ett stort hål i staketet runt vårdcentralen, tydligen var det ägaren till en av ortens rätt nyöppnade restauranger/pizzeria så det stället var stängt och tillbommat idag, många var det som gick där och ryckte i dörren...

Nu i kväll har vovvarna fått gå på badtur och det var uppskattat, blöta och glada kom vi tillbaka hem, såg nästan ut som om jag också badat vilket jag inte hade.
Vi har också hittat årets första kantareller men jag hade inget att plocka i så de får växa till sig ett par dagar till.
Suttit i gräset och mumsat stora mörkröda smultron har jag också hunnit med, mmmm...
Planterat lite blommor och rensat ogräs har jag precis också gjort, mycket som kan hinnas med under en eftermiddag.

Nu ska jag fixa lite att äta och sätta på dumburken en stund och se om det är något att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0