Hallååå...

Hallå, hör ni mig...??? Jag saknar mina bloggvänner... Förstår att ni har semester och blogguppehåll men det är så tråkigt utan er.

Igår måste Felia haft total härdsmälta i denna del av landet, telefonen hade ton men det gick inte att ringa, det lät bara tut... tut... tut... när man slagit numret, internet var också heldött och mobilen gick bara att ringa nödsamtal på. Det kändes som om jag var totalt avskuren från omvärlden och jag kunde inte få kontakt med någon alls under kvällen. Jag kunde ju heller inte ringa eller mejla att det var fel... I morse fungerade det igen som tur var och jag ringde två långa samtal...

Igår eftermiddag var jag på trav, Årjäng har sin stora travhelg denna helg, idag lördag är det Årjängs stora sprinterlopp, med en drös kända hästar. Fredagen innan, alltså igår, är det alltid kommunens dag på travet och alla kommunanställda får gå in gratis med familj eller vänner, 2 vuxna och 2 barn, det är barnjippo och travlopp som vanligt. Alla är förstås välkomna på trav inte bara kommunanställda. Min kompis bjöd med mig och vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans på Sveriges vackraste travbana, satt på en bänk i grässluttningen ner mot banan och tittade på folk och hästar, hennes dotter hade fullt upp med att bli ansiktsmålad, plocka blåbär och andra aktiviteter. Solen sken och det var en härlig sommarkväll. Det var flera år sen jag var på trav, jag har jobbat en del med travhästar men egentligen gillar jag inte travsporten, hur det än är på en tävlingsdag så finns det mycket bakom kulisserna som inte är riktigt rumsrent inom sporten och i hanteringen av hästarna, ändå har jag varit hos reko folk och jobbat.
Fotade lite trevliga travbilder i alla fall och det var ju kul att få till hästar i rörelse.

Idag skulle vi ta en tur till westernfesten i Svanskog men hela förmiddagen regnade bort, visserligen har det varit hyfsat fint här under kvällen men skulle tro att det var lervälling och goja vid "Hudson Bay", så vi beslöt att stanna hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0