Högskolepoäng...

Ja jag har nu samlat ihop 15 högskolepoäng, inte så mycket kanske på två terminer men jag är väldigt stolt över mig själv. Jag som inte ens fick godkända betyg när jag gick ut gymnasiet för en herrans massa årsedan på stenåldern när betyg skrevs i siffror, 1-5. Jag har nu både läst in det jag då missade och nu även gått på universitetet, visserligen på distans men det är en form som passar mig ypperligt. Jag trodde inte att jag hade disciplin nog att läsa hemma men se jag har klarat det. Det känns verkligen härligt när det står godkänd på varje uppgift vi har fått under terminen. Nu ska bara resultatet in i systemet så ska jag beställa ett kursintyg till min pärm med utbildningar och betyg.

Inte för att det är livsviktigt men ändå känns det bra att kunna säga att jo jag har utbildning från universitetet. Att jag har utbildat mig inom det som är mitt största intresse gör ju inte saken sämre...

Men nu när jag är klar med distanskursen känns det rätt skönt att kunna plocka fram en alldeles ny bok ur bokhyllan och börja endast nöjesläsa. Min läslust går upp och ner men just nu känner jag att den är på väg upp och det är roligt.
Så nu säger jag godnatt och tar min bok och kryper ner under täcker och läser en stund.

Förresten... myggorna är väldigt giftiga i år har jag märkt, myggbetten blir stora, inflammerade och riktigt fula trots att jag inte kliar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0