Lågenergilampor...

Snacka om vilken bluff det här med lågenergilampor... Jo själva lampan är väl bra och det är ju bra att de ska hålla så länge. Här i huset kommer de att hålla i all evighet eftersom de inte funkar i mina gamla lamputtag. "Halsen" på lågenergilampan är så tjock att den inte når ner i botten på hållaren och får således ingen ström, skitroligt... Så i mitt torp ska jag behöva få hit en elektriker som kan byta ut mina gamla lamputtag innan jag kan spara på miljön och pengarna... hur roligt är då det på en skala?

Så nu har jag köpt 3 st lågenergilampor som jag inte kan använda, jättebra...

I går hade bästa väninnan och jag en härlig dag på vift i Dalsland. Fikade på ett underbart café i Fengerfors, ekologiskt och rättvisemärkt allt som serverades, hembakt och hur mumsigt som helst. Jag åt en päron- och valnötspajbit med äppelmust till och väninnan tog en chokladtryffeltårtbit.
Vi tittade på konst, satt i solen och pratade.
Vidare gick färden mot Blom's varuhus, gick ett varv men shoppade inte nåt direkt.
Åter i bilen tog vi småvägar till Håverudsakvedukten, solen sken och turisterna var få. Vi fortsatte hemåt på en otroligt smal och kurvig väg som tog oss till Dals Långed till sist och därifrån vidare till Bengtsfors som vi passerade på vägen ner, där passade vi på att äta en tidig middag på kinarestaurangen.
Några mil hem till Årjäng hade vi kvar att avverka, sen tankade jag gräsklippardunkarna och fortsatte sista milen hem till mig.

Bra för själen att vara på utflykt med väninnan, vi har så mycket att prata om, både positivt och negativt och det är så bra att få prata av sig om saker.

Nu väntar min gräsmatta, jag har börjat på andra varvet, det växer otroligt i värmen.

Kommentarer
Postat av: Myrna

Vad roligt! Jag vet precis var du har åkt :-) o Fiket i Fengersfors är verkligen en fröjd för både ögat och smaklökarna :-)

2010-06-08 @ 10:01:51
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0