Hur tänker folk...

När man får/tar kontakt med någon på en dejtingsajt så gör man ju det för att man är nyfiken... är man nyfiken så vill man ju veta mer om den person man tar kontakt med, det tycker jag är självklart. Man ställer frågor och får frågor och svar tillbaka, det uppstår en tvåvägskommunikation... Men ibland blir det inte en tvåvägskommunikation, eller rätt ofta skulle jag nog säga... Ofta blir det så att jag frågar och den andre personen svarar men frågar inte tillbaka... En sådan envägskommunikation kan jag ju säga blir inte särskilt intressant och för min del så rinner den ut i sanden väldigt snabbt. Vem orkar hålla igång något sådant?? Här slutar många av mina tappra försök att få kontakt med det motsatta könet. För att få och bibehålla en kontakt så måste kommunikation från båda håll uppstå och gör det inte det så dör det ut. Om en ensam ska stå för intresset och kommunikationen när man ännu inte känner varandra hur skulle det då bli om det blev en fortsättning, nä det kan aldrig bli en fråga om fortsättning anser jag...

Vad är det som gör att det inte blir en tvåvägskommunikation?

- Ointresse från den ena parten kan förstås vara en orsak...
- Självupptagenhet kan kanske vara en orsak...
- Kommunikationsproblem i största allmänhet kan vara en orsak...
- Blygsel kan vara en orsak...

Troligtvis finns det otroligt många fler orsaker men det är ju inte så underligt att man aldrig kommer fram till något när intresse för nya kontakter verkar saknas hos väldigt många just på dejtingsajter på nätet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0