Tjohoo...

Tänk vad bra det är med blogg och goda vänner. Myrna hade ett komposthinksfäste till mig, exakt ett sånt som jag ska ha någonstans och nu har jag fått det och det passar ju förstås. Tack underbara Myrna på Gotland!! Här ska monteras komposthink och sen kan jag börja kompostera igen efter vintern. Har haft uppehåll i komposteringen över vintern eftersom det blev så mycket snö och jag var lat och inte orkade pulsa ut med komposten. Min soptunna var ändå aldrig fylld till mer än hälften i vintras, jag är nog rätt ordentlig med sortering och har dessutom inte så mycket sopor.

I går plockade jag lite delikatesser i trädgården, eller jag har hört att de ska vara goda som sparris, nämligen humleskott. Stekas lätt i smör ska de göra och sen avnjutas, jag ska testa... Har funderat på att göra nässelsoppa också, har jag aldrig gjort men funderat länge på att prova och kanske ska det bli av detta år och kanske redan denna vecka. Man bör ju utnyttja naturens skafferi när man bor mitt i det...

Lilla vovvan är inne på operation idag, veterinären lät hoppfull och positiv, så nu hoppas vi att även analysen av knölen ger ett hoppfullt resultat. Visst är det bara en hund men också en mycket kär familjemedlem och ung, pigg, glad och full i spring, då ska man inte drabbas av allvarlig sjukdom.

Kommentarer
Postat av: Myrna

Läste just om humle o skotten. (Åter ;-) I brist på humle så kan jag livnära mig på nässlor o kirskål L o du, kul att plastbiten passa :-)

2010-05-19 @ 15:52:35
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0