Brrrrrrr...

Det är vinter... ja i alla fall på termometern, än så länge är vi förskonade från större snömängd, ett par cm ligger ute så det blir lite ljusare. Men i kväll har temperaturen ute krupit ner till -10 och det redan i november. Tom hundarna är lite frusna om kvällarna och lägger sig tätt ihop i hundsängen.

Jag vill inte ha vinter med en massa snö i år. Har onda aningar om både det ena och andra som säkert inte kommer att hålla något vidare, bilen tex...

Lillkillens klo mår mycket bättre. Veterinären gjorde ett bra jobb, det verkar ha räckt med att bara dra bort överdelen som satt lös, vilket gör att det som är kvar får skydd.
Han kan följa med på promenader som vanligt nu igen och det underlättar. Tratten sitter på om dagarna när jag är på kurs men annars behöver han den inte. Penicillinkuren är slut om ett par dagar och det ser så fint ut.

Hade jag pengar så skulle jag se över mina kaminer så det gick att elda i dom men finns inte pengarna så är det ju inget att göra åt, då får annat som är mer akut gå före...
Har hört på morgonen nu att mitt batteri i bilen börjar bli lite segt. Det har hängt med många år nu så det blir väl till att byta framöver när kylan blir för svår. Motorvärmare kan ju hjälpa lite men inte i längden.

Har ni adventspyntat än då? Det har inte jag, det får bli när det blir, det är så förb****t kallt att gå upp på vinden och hämta stakarna... Ja staken får man ju bara se i december i detta huset...

Snart helg, gud vad skönt...
Vi har en del konflikter på vår kurs, ja inte mellan deltagare för sällan har jag träffat på ett så trevligt och samspelt gäng men vår lärare är inte den bästa så vi har heta diskussioner med utbildningsansvarige på lärcentret som håller i utbildningen då han kommer för avstämning med jämna mellanrum, igår var ett sånt tillfälle. Det värsta med honom är att han vill ha förslag på lösningar från oss, men HALLÅ, vi är bara kursdeltagare, det är han som får lösa problemen med kursen och sina anställda. Vi har förmedlat problemen som vi har med kurs och lärare sen får ju han förmedla det vidare till sin anställde, det känns som om allt ansvar läggs över på oss. Idag blev vi alla en aning upprörda igen då vår lärare ville ha enskilda samtal med var och en för att reda ut vad vi saknar och hur han ska kunna lösa det... Men HALLÅ igen, det är inte en arbetsplats, vi är kursdeltagare och lärcentret har lovat en utbildning och vi får inte det som utlovats, det är fortfarande inte vi som kursdeltagare som ska lösa problemen...
Därtill är vår lokal undermålig i ventilation (finns en svag skarp lukt av något, kanske mögel), torr luft, för liten lokal, vi äter lunch i ett kapprum, osv... men det var enda lokalen de hittade att hyra i Årjäng... Hmm, skulle ju tro att det var den BILLIGASTE lokalen för det finns allt fler lokaler.

Vi får hoppas att det blir en lösning innan kursen är slut eller flera slutat, för vi är ju näst intill tvungna att vara där för att få någon ekonomisk ersättning...

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, det var mycket som inte var bra alls. Vad är det för kurs och var befinner ni er, undrar jag?

2010-11-26 @ 09:01:08
URL: http://anna-exlibris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0