Älgjakten startat... dagens rapport från safariparken på Tomta

Älgjakten startade idag, i varje buske stod en skjutklar grönklädd gubbe, man kan nästan tro att man hamnat mitt i kriget. Kom knappt ut från min infart för där hade någon parkerat, fråga om lov, nä det har aldrig förekommit...

När jag kom hem hade alla gröna gubbar försvunnit, ingen aning om de skjutit något, det visar sig väl när hundarna hittar slaktrester någonstans i grannskapet, brukar vara poppis att lämna det nära gården...

Trodde jag såg i syne när jag kom körande in mot grusgången, där mitt på gången stod en... hund... eller nää det var en räv. Det flyttade knappt på sig när jag kom körande, gick ner på gräsmattan bara så när jag öppnade bildörren så tjoade jag åt den men den bara tittade surt på mig - komma här och störa. Jag skuttade ur bilen och sprang mot den och den slank iväg lite lojt. Jag packade ur mina saker, gick till dörren och vände mig om och där stod räven igen 5 meter ifrån mig. Jag släppte mina saker och rusade mot den samtidigt som jag hojtade men den bara backade några steg så jag fortsatte springa och den flyttade sig till sidan av uthuset, vände sig mot mig och glodde. Jag sprang en bit till och den studsade lite längre in bland snåren men var fortfarande kvar, jag hojtade igen och nu sprang den iväg men jag är helt säker på att den var tillbaka lika snabbt. Så blir det när grannar envisas med att mata och sen flyttar tillbaka till stan, jag får skiten här. Tänk om denna räv bär på skabb och är immun så den inte kliar sig eller blir smittad av skabb, då kommer mina hundar att drabbas eftersom den är så närgången och det blir dyra veterinärräkningar som följd.

I natt kom frosten, rutan var frusen i morse och när jag åter kom hem låg nästan alla kastanjelöv på marken rakt under träden. De har lovat hyfsat väder hela veckan så jag hoppas att jag hinner få bort större delen av lövhögen under veckan så det inte blir blött och tråkigt senare.
Någon som vill hjälpa till och dessutom få hoppa i lövhögarna? Det blir stora högar av kastanjelöven och hundarna är stormförtjusta så vi har rätt skoj...

Äppeldrickan tappad och klar


Såna här sötnosar har jag besökt idag, visst är de vackra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0