Kursdax...

På torsdag drar det igång, blir en servicekurs, passar väl bra med den nya regeringen... Ska väl bli servicepersonal i framtiden... Arbetsförmedlingen var nog glad att sätta mig på en kurs som pågår i 20 veckor eller så, då slipper de bry sig... Att jag redan gått en liknande kurs tyckte de inte gjorde något...

Jag är intagen... eller var det kanske inskriven... i JOB = Jobb- och utvecklingsgarantin... undrar jag vad det är för garanterad utveckling på denna kurs???

Igår hörde jag förresten älgarna, ja alltså inte en massa knak och brak i skogen utan deras svaga "brölande" lockrop, inte många som faktiskt har hört det och jag har hört det ett par gånger nu denna höst.

I söndags servade jag min rödhake med en dusch med vattenslangen, han satt så förnöjd på en gren och tvättade sig, 2 meter ifrån mig. Jo här är alla djuren tama.
Sommargrannarna har tyvärr matat in räven hos sig och när de inte är här så härjar den hos mig istället, hoppas det inte är en skabbräv som är immun mot skabben, jag vill inte ha rävskabb på hundarna i vinter igen...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Hoppas kursen ger nåt, för din egen del!! Tänk vad bra jag har det här på ön...Inga älgar, ingen rävskabb! Tack för receptet förresten :-)

2010-10-06 @ 12:46:34
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0