Safariparken...

Ja här hemma har man rena safariparken. Alldeles nyss var jag ute och jagade iväg räven som satt och sket mitt på min infart, nån måtta på't får det väl i alla fall vara. Helt orädd i ficklampans sken satt den där och uträttade sina behov men nu har den fått träffa på fastighetsägaren här och det var nog en skrämmande upplevelse.

Mössen har invaderat bilen igen, på ett dygt fångade jag 4 möss i fällorna jag satte in. Såg plötsligt i fredags att det låg små svarta lortar överallt i bilen, vintern närmar sig med stormsteg... I natt fick bilen vara ifred men det blir nog fler innan jul kan jag tänka mig. Dax att plocka bort så mycket kastanjer runt huset som det bara går så inte maten ligger serverad precis utanför knuten. Det gäller att försöka hindra dem lite i tid.

I morgon börjar älgjakten, det innebär att idag klampade jaktledaren runt på min tomt, vände bilen vid mitt hus, parkerade bilen ivägen på min infart och var allmänt störande i mina ögon. Jag förstår inte att husfrid och allmän ordning sätts ur spel när det är älgjakt på gång. Kan jag få vara ifred, ingen har på min tomt att göra utan lov från mig faktiskt. Jaga gärna men gör det i skogen, snälla... och visa boende hänsyn!!
Kan ju hoppas att några av älgarna här faller under jakten så det blir lugnt sen...

Kommentarer
Postat av: Myrna

Är det inte i din trädgård de samlas då...Under älgjakten. Frizon för älgar i ditt lilla Kolmården L

2010-10-11 @ 13:35:41
URL: http://myrna54.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0