Fårstängsel på vift...

Ser ni en älg med 30 meter fårstängsel på släp så kommer den från mig... I tisdags morse så hade en älg dragit med sig staketet på ena sidan huset och staketet är ännu borta. Jag har letat runt i de närmaste omgivningarna och skogen omkring men inte funnit staketet. Stackars älg men vad skulle den i min inhängnad att göra!?!

Nu har jag nästan givit upp kampen eller rättare sagt, jag har minskat ner området jag stängslar in men lik förbannat så stod det älg i hundhagen i torsdags morse, ko med kalv när jag släppte ut hundarna men då fick de fart vill jag lova. De studsade likt projektiler genom linan jag spänt upp när hundarna stormade ut i hagen och startade årets älgjakt här i byn en aning i förtid. Hade jag vetat att det stod två älgar i hagen så hade jag naturligtvis inte släppt ut hundarna men dom var mycket nöjda med morgonens aktivitet.
Det är ju parningstid för älg just nu och då drar sig gärna ovilliga älgkor in mot bebyggelse av någon anledning.

Härom morgonen så låg det dessutom 4-5 högar med skit på yttertrappen, troligtvis räv men såg mer ut som grävling. Då kom en plötslig längtan upp inom mig att det skulle vara trevligt med en 1:a mitt i stan. Lägg därtill 14 grader i köket nu på morgonen... Brrr!!! Vintern gör snart entré, lite tidigt bara känns det som.

I går var vi på en trevlig höstmarknad jag och väninnan, i Brunskog utanför Arvika. Strålande sol men ändå rätt kyligt, sensommarväder på gränsen till höst. I torsdags morse var det första morgonen med frost på bilrutan, jag behövde inte skrapa men det ger en föraning om vad som komma skall.

Har förresten nu haft två artiklar i tryck och jag är så stolt över mig själv. Har fått beröm från redaktören om att jag är en naturbegåvning och inga ändringar har hittills behövt göras av mig. Bra bilder har det också blivit, som passar i tryck. Otroligt roligt och nu är artikel nummer tre på väg.

Kommentarer
Postat av: Myrna

Vad kul med artiklarna!!! Grattis!! Men du, det låter nästan som du bor på Kolmården :-) Fårstängslet är ju skumt....Älgkrake! Skönt att slippa dom här på ön. Kram/U

2010-09-05 @ 14:37:42
URL: http://myrna54.blogspot.com
Postat av: Anna

Var kan man läsa dom artiklarna? Jag säger detsamma...stackars älg.

2010-09-05 @ 18:40:29
URL: http://anna-exlibris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0