Fullt upp...

Ja ibland så har man fullt upp och dessutom bloggtorka... eller egentligen inte bloggtorka för det ligger några bloggar och mognar men ibland är de som fint vin, tar lite tid att mogna och blomma ut i full bouqé.

Jag har varit på anställningsintervju och fastän de inte pratat med alla än så fick jag jobbet, där på intervjun, trevligt. Nu väntar jag på att allt ska fixas så det kan starta. Spännande att prova på något helt nytt, en form av lärarjobb blir det, för pensionärsgrupper, teknik är inblandat, intressant.

Nu tänkte jag dra ett varv till om detta med dejtingsajter och utseendefixering.
Man träffar på en hel del fascinerande människor, en del trevliga andra mindre trevliga.
Något som jag råkar ut för gång på gång är sådana personer som, trots att de säger motsatsen, är totalt utseendefixerade.
När man hållit på med detta så länge som jag har så lär man sig olika saker, lite olika knep och testar dessutom olika strategier. På en sajt som jag är med så fick jag rätt sällan besök, då och då var någon in och tittade och ibland kom ett meddelande från någon suspekt person utan bild. Jag beslöt mig för att ta bort min bild och vad händer då? Jo det dyker upp fler besökare... Jag tar kontakt med några och vi utbyter trevliga givande meddelanden med varandra. Skoj och allvar blandat och det är som sagt trevligt. Efter ett tag ber de om att få tillgång till mina bilder som man kan hålla privata på denna sajt. Jag ger tillgång och vips så är personerna väck... Jag skickar något lite skämtsamt om att de kanske blev avskräckta men svar kommer inte, inte den kvällen och inte heller nästa dag... svar uteblir helt.
Jag förstår ju att de inte fick se vad de förväntade sig... så att snacka om att insidan har störst betydelse för människor, det är en sanning som bara är en sanning för en del av befolkningen och långt ifrån alla... Så utseendefixeringen är större än vad vi tror. Passar inte bilderna till punkt och pricka så är man för evigt dömd och det tycker jag är tragiskt, dessa människor är tragiska. Och det handlar inte om hur de själva ser ut för jag har blivit dissad av lång som kort, smal som tjock.
Klart man inte ska lägga ner tid och tankar på dessa människor och det gör jag inte heller, det är ju deras problem, det är dom som missar så mycket, som har fördomarna, som inte blivit vuxna och kloka...
Men lite kan jag sörja att så trevliga samtal om allt möjligt i livet ska sluta så abrupt pga att mitt utseende inte föll dem i smaken, tänk så många underbara människor dessa personerna missar i livet, för att de är så utseendefixerade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0